Een avontuur om nooit meer te vergeten... - Reisverslag uit Lisse, Nederland van Vanessa Julia - WaarBenJij.nu Een avontuur om nooit meer te vergeten... - Reisverslag uit Lisse, Nederland van Vanessa Julia - WaarBenJij.nu

Een avontuur om nooit meer te vergeten...

Door: Vanessa

Blijf op de hoogte en volg Vanessa

24 Juni 2009 | Nederland, Lisse

27 maart was het begin van de reis en nu, 86 dagen verder, is mijn Zuid Amerika avontuur helaas weer voorbij:( Of naja..helaas..aan de andere kant is het ook wel weer heel lekker om na drie maanden weer naar het gewone leventje in Nederland terug te keren. Je beleeft ontzettend veel en de ervaring in een continent met zo'n andere cultuur en natuur als degene die jij gewend bent is een geweldige ervaring. Eerlijk toegegeven heb ik soms wel op mijn vingers lopen aftellen hoeveel dagen het nog waren, voordat ik weer terug naar huis kon. Al was dat vooral in de tijd dat ik ziek was terwijl er geen water was, boven een gat in de grond hing die diende als wc of vastzat in het gezellige Uyuni en gemene opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd kreeg..

Aan de andere kant had ik de Spaanse lessen en de grappige situaties die mijn gebrek aan de Spaanse taal opleverde nooit willen missen. Zo dacht ik ook met de panfluitmuziek en "the guys that seem to be everywhere" niet zoveel te hebben. Maar voelde ik een walm van heimwee toen de panfluitgeluiden tijdens een tangoshow in Argentinie weer naar voren werden gebracht..

De incatrail en Salar de Uyuni in Bolivia met alle primitieve omstandigheden van dien inclusief een tent van nog niet eens 2 bij 2, niet kunnen douchen, 2 weken lang dezelfde kleding dragen en temperaturen waardoor ik me vaak als een klein ijspegeltje voelde had ik eveneens voor geen goud willen missen.

En niet te vergeten de voetbalwedstrijd in Buenos Aires (onze club Racing Planet, in de Argentijns volksmond: Rassing planet tegen de oude club van Maradona: Boca Juniors)waarbij iedereen inclusief Mirte en ik compleet uit ons dak gingen als er werd gescoord en elkaar emotioneel in de armen vielen;): onmisbare momenten..

En alle wijntjes die ik tijdens het verblijf in het land van Maxima heb opgedronken. Een wijntour en minimaal 3 tot 4 wijntjes op een dag mochten niet ontbreken. Sorry Djoeke, maak ik je jaloers? ;)

En Mirte die ik met mij meesleurde langs alle marktjes en artistieke spulletjes waar ik geen genoeg van kon krijgen, sorry meid;) en haar gezicht na uren te hebben gelopen, ik ga het missen;)

En als dan toch alles zo goedkoop is, waarom laten we geen piercing zetten zoals alle reizigers in het hostel deden. Elke dag waren er minimaal twee mensen die een tatoeage of piercing lieten zetten. M'n vader zal wel denken dat ik geradicaliseerd ben:) Eerst een tatoeage en dan ook nog een oorpiercing in een paar maanden tijd.

En om ons nog even extra te verwennen, mochten we na het annuleren van onze vlucht door een technisch probleem ook nog met een omweg via een andere vlucht voet zetten op Braziliaanse aarde, wat ons originele plan was geweest maar wegens "omstandigheden" niet meer was gelukt. Heb er niet veel meer gezien dan het vliegveld in Sao Paulo maar dat doet er niet toe:D Vanuit Madrid zaten wij tussen de chagrijnige zakenmensen in de Business class, jaja, en kregen we een luxe 4gangen maaltijd om de reis in stijl af te kunnen sluiten.

Kortom, Zuid Amerika, een echte aanrader mocht je nog aan het dubben zijn over een vakantiebestemming nu de ticketprijzen zo aan het dalen zijn;) Verwacht dan niet alleen zon, zee en strand, (wat de meeste mensen hadden verwacht waarin ik terecht zou komen) maar heel veel bijzondere belevenissen inclusief de aardige Zuid Amerikanen. Ze zijn luidruchtig, extreem aardig (over het algemeen), gastvrij en ik heb ze voor altijd in mijn hart gesloten.

Buiten dat wil ik jullie ontzettend bedanken voor het telkens maar weer lezen van mijn grote lappen teksten en jullie reacties daarop! Ik ga weer terug naar het gewone leventje en moet nu hard gaan nadenken over de toekomst (wat ik eigenlijk wilde gaan doen tijdens de reis, maar waar natuurlijk niets van is gekomen). Aangezien ik elk half jaar van gedachten verander en de potentiële jobs die door de jaren heen mijn gedachten gepasseerd hebben (van dj tot hotelmanager) enorm uit elkaar liggen zou dat nog een waarbenjij.nu op zich kunnen worden... Toch was dit dan het aller aller allerlaatste verhaaltje over mijn grote Zuid Amerika avontuur;)

Hopelijk tot heel gauw weer!
Liefs Vanessa








  • 24 Juni 2009 - 22:42

    Saskia:

    Hey Vanes,
    Blij dat je zo ontzettend hebt genoten van je reis.
    En de verhalen waren geweldig om te lezen!
    Wat een avontuur.
    Have fun back in Nederland.
    XXes From Down Under, Sas

  • 25 Juni 2009 - 02:47

    Amannie:

    Lieverd!!mooie afsluiter..k bel je snel!!of ff skypen..want k wil je stem horen!geniet maar lekker van alle mensen in NL!
    dikke kus!

  • 25 Juni 2009 - 06:10

    Dominique:

    ja vet

  • 25 Juni 2009 - 11:33

    Lindy:

    Vaness,

    Heb genoten van je super mooie avontuur!!
    Ik denk dat je je volgende job op het schrijven moet gooien!!
    Zat keer op keer je verhalen vollop met emotie en energie te beleven!! Echt Heel Dope!

    Een mooie ervaring rijker!!!

    Het Ga je Goed Chickie!!
    Kusj

  • 25 Juni 2009 - 12:47

    Jan Linker:

    Hi Vanessa,
    Ik heb genoten van je reisverhalen en ben blij te vernemen dat je weer veilig bent thuis gekomen. Op de administratie is je baan nog vacant. Mocht je inspiratie hebben dan weet je ons telefoonnummer. Het ga je goed.

    Ontvang mijn hartellijke groeten,

    JJL

  • 26 Juni 2009 - 20:41

    Iman:

    Ben blij dat je weer bij me bent, en heb al je verhalen al live en in 3D gehoord en gezien. Volgende keer gaan we samen en maken we een waarzijnwijnu.nl hehe nee babe mooie afsluiter van een hele mooie ervaring. Ook vet dat iedereen zo leuk gereageerd heeft.

    Much love and kisses


  • 27 Juni 2009 - 21:54

    Ingrid:

    Hey moppie,

    je bent alweer een week thuis. Ik geniet nog steeds van al je verhalen. Ook alle foto`s zijn indrukwekkend. Deze reis zal je nooit meer vergeten. Ik ben blij dat je weer veilig terug bent en ben super trots op jou.
    Kus, mam

  • 28 Juni 2009 - 08:21

    Mirte:

    Mijn eerste een laatste reactie op jouw laatste bericht;) Was een geweldige reis en ik herken je hele verhaal! Zelfs mijn kop na uren shoppen...;) We zien elkaar snel weer! Besos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Lisse

Vanessa

Actief sinds 26 Maart 2009
Verslag gelezen: 829
Totaal aantal bezoekers 6559

Voorgaande reizen:

27 Maart 2009 - 24 Juni 2009

Vanes in Zuid-Amerika!

Landen bezocht: