Klein Zuid Amerika, een paradijsje,) - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Vanessa Julia - WaarBenJij.nu Klein Zuid Amerika, een paradijsje,) - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Vanessa Julia - WaarBenJij.nu

Klein Zuid Amerika, een paradijsje,)

Door: Vanessa

Blijf op de hoogte en volg Vanessa

01 April 2009 | Ecuador, Quito

Buenas tardes amigos y amigas!

Daar ben ik dan! Ecuador..één van de mooiste landen van Zuid Amerika. Het is alweer mijn vijfde dag in dit geweldige land en dus vond ik het wel even tijd om jullie te laten weten dat ik goed ben aangekomen:D Inmiddels zijn Mirte en ik hier alweer flink ingeburgerd en lopen we door de straatjes van Quito alsof we er al veel langer zijn dan een klein weekje. Maar goed, laat ik maar even bij het begin beginnen!

Na een lange vlucht van zo´n 14 uur, onderbroken door een korte tussenstop in Madrid, kwamen we dan eindelijk aan bij onze eerste bestemming. Vanuit het vliegtuig konden we de vulkanen met witte bergtoppen al goed zien. Het vliegveld van Quito ligt midden in een wijk en de landing was dan ook spectaculair. Overigens hoorden we later dat hier twee weken geleden een vliegtuig is neergestort. Gelukkig wisten we dat voordat we het vliegtuig instapten nog niet! Na die 14 uur waren we blij dat we er eindelijk waren en gingen we op zoek naar onze backpacks. Uiteraard moesten wij gelijk het leven van échte backpackers ervaren en waren onze backpacks niet met onze vlucht meegekomen, maar bleken ze nog ergens in Madrid rond te dwalen. Een beetje teleurgesteld en vooral erg moe verlieten we het vliegveld zonder onze spulletjes. De backpacks zijn inmiddels trouwens weer terecht! Vanuit het vliegveld werden we naar het gastgezin gebracht waar we de komende twee weken zullen verblijven. Het huis ligt echt aan de rand van de stad en ons uitzicht is dan ook fantastisch! We kijken uit op een supermooi groen berglandschap waar zich allemaal kleine huisjes bevinden. De familie bestaat uit een moeder en dochter, Cecilia en Marisella. Hele aardige mensen, overigens geldt dit voor alle ecuadorianen die wij inmiddels hebben ontmoet. Alle mensen zijn vrolijk, aardig, gastvrij en zeer warm en open. Terwijl Mirte erop los babbelt in het Spaans en aan de lopende band vrienden maakt, probeer ik zoveel mogelijk van de gesprekjes op te pikken in de hoop aan het einde van de week misschien een normaal gesprekje aan te kunnen knopen haha. Gelukkig praten de ecuadorianen muy tranquillo en kan ik inmiddels redelijk veel verstaan en er zelfs een paar (grammaticaal niet goed) zinnetjes uitgooien. Het huisje van de familie is heel gezellig, vol met allerlei schilderijen en ik voel me er nu al thuis. Echter hebben we wel een kamer met veel geluidsoverlast van honden, autoalarmen, ambulances en regen. Maar gelukkig hebben we daar onze oordopjes voor!
Verder staat er elke ochtend en avond een voedzame en biologische maaltijd op tafel. Helemaal super! We worden goed verzorgd.

Op onze eerste echte dag in Quito hebben we veel rondgelopen en zijn we naar el centro historico geweest. Supermooie stad, mooie gebouwen en natuurlijk een heel mooi uitzicht op de bergen die boven de stad uitrijzen. Jammer genoeg is het tot nu toe elke dag wel erg bewolkt geweest, dus bruin zijn we nog niet geworden. Dat halen we wel weer in als we naar de kust gaan!
Alles is hier zooo goedkoop. Mirte en ik lunchen hier samen voor 3 dollar en een ritje met de taxi van zo´n 5 á 10 minuten komt niet hoger uit dan 1 dollar. Naast al die schoonheid en positieve dingen is er ook veel armoede waar je dagelijks op straat mee te maken krijgt; kleine ecuadoriaantjes die je smeken om iets van hen te kopen. Heel sneu om te zien. Daarnaast worden we aan de lopende band ook gewezen op de gevaren die ons pad kunnen kruizen, indien we niet goed opletten. Het is niet verstandig om alleen over straat te gaan. Het gebeurt heel vaak dat Ecuadorianen proberen je te beroven en vooral als toerist ben dan al snel een doelwit. Echter hebben wij ons tot nu toe totaal nog niet onveilig gevoeld.

Zondag zijn we naar een klein toeristisch dorpje geweest, genaamd Mariscal. Hier verzamelen alle toeristen zich en vind je dan ook gezellige barretjes, restaurants en internetcafé´s. Vandaag was de grote belangrijke dag voor de Ecuadorianen. Er vond een wedstrijd tegen Brazilië plaats, waar Mirte en ik supergraag bij hadden willen zijn. Helaas waren de kaartjes die week daarvoor al uitverkocht. De stad liep vol met Eucuadorianen gehuld in hun gele outfit. Als je dacht dat Nederlandse supporters enthousiast waren, dan heb je de Ecuadorianen nog niet ontmoet! Bij elk balbezit werd er gejoeld alsof er elk moment een doelpunt gemaakt kon worden. Was dit niet het geval, dan was het Puta Madre;) Had het niet verwacht, maar Ecuador was vele malen beter dan Brazil.

Na een weekend allerlei indrukken opgedaan te hebben was ik helemaal klaar voor mijn Spaanse lessen waarmee ik maandag ben begonnen.
Ik krijg iedere dag individueel les en ik ervaar dit dan ook als zeer leuk, interessant, maar ook best vermoeiend. Elke dag hebben we vier uur les en krijgen we aan het einde van de les huiswerk mee om een aantal ejercicios te maken voor de dag daarop. Deze nemen Mirte en ik dan weer mee naar de stad waar we alles onder het genot van een lekker drankje in een gezellig barretje, maken. Een prima leventje zo, ik kan er wel aan wennen;) Nog ruim 2.5 maand genieten!

Nou, lieve mensen, dit waren mijn belevenissen in Ecuador tot nu toe. Het is een lang verhaal geworden, hoop dat jullie niet in het midden al zijn afgehaakt! Ik probeer snel weer een berichtje te plaatsen, inclusief foto´s;)

Hasta luego!

Muchas besas,
Vanessa


  • 02 April 2009 - 07:25

    Niels:

    Hi Vanes,

    Ik zit hier heerlijk op kantoor en ben echt niet jaloers na dit te hebben gelezen, ahum ;-)
    Het klinkt in ieder geval super,wat een geweldige manier om wat bij te leren, geniet ervan!

    groet,

    Niels

  • 02 April 2009 - 07:45

    Merfate:

    Hahaha kan me nog heeel goed herinneren dat jij vorige week zei dat je niet van die lange berichten ging plaatsen :) Meis blijf dat vooral doen want ik heb hem helemaal uitgelezen en kan niet wachten tot je volgende verhaal.
    Ik krijg zo een heimweer naar Zuid-Amerika als ik jou verhaal lees...echt super gaaf en ben trots op je dat je na al die tijd toch voor elkaar hebt gekregen om even lekkr te gaan genieten.
    Kom maar op met die fotos!
    xoxo

  • 02 April 2009 - 08:19

    Jan Linker, Lisse:

    Hi Vanessa,

    Verrast ontving ik je mailtje met
    belevenissen. Fantastisch om dit bij je levenservaringen te voegen. Ik vind het een geweldige keuze van je om deze trip te maken Je bent jong en kunt het nu nog doen. Gevaren zijn overal in de wereld en jij bent niet iemand die voor een kleintje is vervaard. Geniet ervan, het is je van harte gegund.
    Ontvang mijn hartelijke groeten,
    JJL

  • 02 April 2009 - 11:17

    Iman:

    Ben echt blij dat je het naar je zin heb babe, keep them stories comin', vond het echt cool om te lezen. Er staan je nog veel grote avonturen te wachten. Ik ben erg benieuwd en leef heel erg met je mee. Daarnaast mis ik je wel hoor, maar ja veel plezier nog en hoop snel weer een verhaaltje te kunnen lezen.

    love u
    x

  • 02 April 2009 - 16:42

    Ingrid:

    Hey wijffie, wat een onwijs leuk stuk heb je geschreven. Ben wel erg benieuwd naar de foto`s hoor! Kan Mirte je daar niet mee helpen.
    Enne je spaans gaat helemaal de goede kant op, super! Veel plezier en hou ons op de hoogte.
    Love you

  • 02 April 2009 - 17:50

    Corine:

    Hoi Vanessa,

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Geniet van alles en succes met je cursus Spaans. (maar dat zal wel lukken zo onder het genot van een lekker drankje, toch?)

    Groetjes,
    Corine

  • 03 April 2009 - 13:50

    Djoeke:

    Leuk zeg, klint goed!! Nog heel veel plezier en ik kijk uit naar de volgende update;).

    Dikke kus!
    Djoeke

  • 03 April 2009 - 23:23

    Sas:

    Hey Vanes.
    Ik hoorde van Aman dat je deze trip ging maken,.. super gaaf!!
    Leuk verhaal.. en helemaal niet te lang. Keep them coming!!
    Heel veel plezier nog daar, geniet ervan.
    En succes met de spaanse lessen.
    Ben benieuwd naar de fotos!!
    XXes vanuit Sydney- Saskia

  • 04 April 2009 - 02:36

    Amannie:

    Lieverd!wat goed om te horen dat je t naar je zin hebt...haha dat spaans heb je binnen no time onder de knie hoor!mag je al je verhalen in t spaans vertellen als je terug bent! trouwens superlang verhaal jaa!haha k heb er nog geen 1 geplaatst duss je bent lekker bezig!echt de helft van alle mensen hier zijn ook in zamerika geweest, zulke goede verhalen gehoord!echt te gek dat je daar betn! k mail je snel, have fun!! besito!

  • 06 April 2009 - 18:30

    Mo:

    Hoi Vanes,

    Wat ontzettend leuk om te lezen hoe het je daar in Ecuador vergaat.
    Helemaal top dus, geweldig hoor meid!
    Veel succes met je cursus Spaans en geniet van alle indrukken die je op doet.
    Ik ga je volgende verhalen ook zeker lezen, meis.

    Liefs, Mo

  • 07 April 2009 - 11:36

    Farah:

    Ik ben blij dat je naar je zin heb,
    we missen je heel erg maar we moeten nog wachten.
    veel plezier nog en genieten van
    kus, Farah

  • 08 April 2009 - 08:53

    Sas En Mal:

    Hi Vanes,

    Plannen gemaakt, lang voor gespaard, goed voorbereid en nu is het dan eindelijk zo ver. Wat heerlijk dat je aan je grote avontuur bent begonnen en het al zo naar je zin hebt.
    Je omschrijft het allemaal erg leuk en ik zie je zo zitten op een terrasje met je huiswerk en een lekker drankje erbij. Voor je het weet babbel je er op los in het Spaans!
    Ik ga je verhalen zeker volgen!

    Veel plezier, succes met de taal, ontdek mooie plekjes, maak nieuwe vrienden en geniet vooral van deze prachtige reis en ervaring. Voor je het weet is het weer voorbij en zit je met een boek vol foto's en veel leuke verhalen in het koude kikkerlandje.

    Kus van Sas, Mal en de kids

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Vanessa

Actief sinds 26 Maart 2009
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 6566

Voorgaande reizen:

27 Maart 2009 - 24 Juni 2009

Vanes in Zuid-Amerika!

Landen bezocht: